El Festival Esperanzah! 2020 es reinventa en un format streaming i presencial amb els concerts-conversa de Ciudad Jara, Amparanoia, Judit Neddermann, Xavi Sarrià i Key Day, i Marala i l’estrena dels videoclips de Txarango, Balkan Paradise Orchestra i Natxo Tarrés amb la Banda Esperanzah!

A més, comptarà amb l’imprescindible Festiclown amb Leo Bassi, Kanbahiota i Vol’e Temps i els concerts de Raquel Lúa, Nakany Kanté, Ganzá i The Flaming Shakers.

Per primera vegada el festival dura una setmana (del 12 al 18 d’octubre), i reparteix els concerts per diferents equipaments del Prat de Llobregat.

En la 12ena edició es continua apostant per la mirada cultural en la transformació social i el 100% de la recaptació anirà destinat al sector musical, tan tocat aquest any.

El Festival Esperanzah que té lloc des de fa 12 anys al Prat de Llobregat amb seu al barri de Sant Cosme, se celebra aquest any amb un format especial donades les circumstàncies de la pandèmia de la Covid-19. Enguany aposta per un format mixt on els assistents podran gaudir del Festival des de casa o des de diversos espais de la ciutat del Prat de Llobregat, amb diferents formats.
El primer format serà a través dels concerts-conversa de bandes com Ciudad Jara, Judit Neddermann, Xavi Sarrià i Key Day (en acústic), Amparanoia (en acústic) o Marala. Tots ells entrevistats per periodistes i artistes còmplices del festival com el periodista Facu Díaz, el músic Natxo Tarrés, el pallasso Ivan Prado, els periodistes David Segarra i Núria Martorell. Durant 5 dies, de dilluns a dijous i també diumenge, el Teatre L’Artesà, El Cèntric Espai Cultural i el Teatre Modern del Prat de Llobregat oferiran cada vespre un concert-conversa amb aquests artistes.
Qui ho desitgi podrà adquirir la seva entrada-donatiu per gaudir del concert amb normalitat, seguint les mesures de seguretat marcades per la situació actual. I qui ho prefereixi podrà comprar una entrada-donatiu a través del Streaming i seguir-ho des de casa. Les entrades-donatiu presencials es posaran a disposició a través de www.esperanzah.cat,i les dels streamings, a través de TickEtic https://www.ticketic.org/, la primera tiquetera solidària, cooperativa i ètica, amb qui fa dos anys treballa el festival.

A més, durant el cap de setmana, al Casal Cívic El Prat – Delta del Prat s’acolliran diverses actuacions del Festiclown com cada any amb espectacles per tota la família. Els xous seran “La Coquette” de Kanbahiota, “Distans” de Vol’e temps o el multifacètic Leo Bassi amb l’estrena mundial del seu nou show “Pandemia”. Durant dissabte i diumenge serà possible assistir a la majoria de les sessions del matí o la tarda per només 2 euros el donatiu.

De divendres a diumenge el Festival Esperanzah! no perd la seva essència i manté diverses actuacions en directe amb els concerts de Raquel Lúa, Nakany Kanté, Ganzá i The Flaming Shakers.

En tots els actes presencials del festival serà imprescindible que els assistents no tinguin o hagin tingut cap síntoma relacionat amb la Covid-19 o hagin estat en contacte amb un positiu. Les mesures de seguretat seran estrictes i no es podrà assistir a cap acte sense la prèvia compra de l’entrada.

Però aquesta no serà l’única manera de viure el Festival Esperanzah! 2020. Dilluns, dimecres i divendres a les 12.00 h el festival llançarà un nou videoclip d’una banda que ha regalat les seves imatges per fer una denúncia social sobre alguna de les causes que sempre han envoltat el festival. Els 3 grups encarregats d’estrenar cada dia un videoclip són Txarango, Balkan Paradise Orchestra i la Banda Esperanzah! dirigida per Natxo Tarrés. El Festival posarà el focus en alguna de les lluites compartides que han acompanyat els assistents del Festival en els darrers anys.

D’aquesta manera el Festival Esperanzah! es converteix en un dels pocs festivals que es mantindrà en actiu aquest 2020 i que ha aconseguit re-inventar la seva fórmula per poder ser celebrat, en un any on la cultura i especialment els músics han estat durament castigats per la situació i legislació actual. I precisament per això, enguany, el 100% de la recaptació en les entrades venudes, que són donatius, aniran destinats al sector musical, que durant anys ha estat al peu del canó donant suport a les causes socials que defensava el festival. I ara serà el festival qui visibilitzarà la vulnerabilitat en la que ha quedat el sector musical durant aquesta pandèmia. El 100% de la recaptació anirà destinat a un o més projectes musicals que hagin patit greus conseqüències per culpa de l’aturada del sector. El destí el decidirà una comissió d’experts formada pels músics Gerard Quintana, Judit Neddermann, Natxo Tarrés, Alguer Miquel i treballadors del sector de la música com Litus Tenesa, Laura Duran, Olímpia Sánchez, Carles Girbau i Núria Martorell.

Com a novetat, enguany el festival posa a la venda, des de la seva web, les mascaretes i samarretes de l’Esperanzah! Les primeres fetes de Neoprè de 280gr amb el logo del Festival i homologades per la UNE 0065 i tenen un acabat hidròfug i antibacterià. Tenen un cost de 6 euros i estan fetes al 100% a Catalunya. I les samarretes tenen un cost de 15 euros i estan fetes per Gambeat Ilustrador (@gambeat_ilustrador) i Claudia Alemany. El benefici de la venda de samarretes i mascaretes aniran al mateix fons que les entrades venudes.

El Festival Esperanzah!, que dedica el 100% dels seus ingressos a causes socials (l’entrada és una donació), en els darrers 4 anys ha destinat més de 400.000 euros a projectes socials com Proactiva Open Arms, Cor Safari/Nzuri Daima, Dones sàvies de Sant Cosme, Pallasos en Rebeldía, Alboan, Stop Mare Mortum, Caminando Fronteras, Sant Joan de Déu.