Fundació Cívica Esperanzah

Seguim demostrant que un altre món sempre és possible

Apostem per una economia que posa al centre a les persones, el medi ambient i la redistribució justa de la riquesa i el treball

Què

Fem realitat un nou model d’economia local/global

Som una organització sense ànim de lucre que treballa per potenciar i consolidar el sector de l’economia social i solidària (ESS) i el desenvolupament sostenible. Tenim clar que si volem canviar la nostra relació amb el món, cal canviar l’economia actual. Centrada en obtenir el màxim benefici, el consumisme desmesurat i l’individualisme.

Cap a la transició natural a un Ecosistema local d’ESS

Plantegem un nou model d’economia que, com els ecosistemes, s’autoregula i autogestiona des de tres àmbits, per garantir el seu funcionament estable, sostenible i equilibrat.

Àmbit productiu

El grup cooperatiu que genera el teixit productiu de l’economia social i solidària local.

Àmbit regulador i relacional

L’eix vertebrador al servei de l’ecosistema local d’ESS del Prat de Llobregat.

Àmbit dels recursos i xarxes

El laboratori-incubadora de I + D + I, l’element sobre el qual es construeix i desenvolupa l’ecosistema.

Com

Impulsant la gestió ciutadana

Com a fórmula de gestió específica d’equipaments i serveis públics acordats entre l’Ajuntament i la Fundació. A diferència de la gestió d’empreses amb afany de lucre, els beneficis d’aquesta gestió retorna a la ciutadania en forma de nous projectes en el marc de l’economia social i solidària del Prat.

Enfortint i donant suport al teixit associatiu

La Fundació treballa en la creació de recursos i serveis compartits que facilitin la gestió, la comunicació i el treball en xarxa entre les associacions de la ciutat. Entenem el teixit associatiu com un element clau i vertebrador per avançar cap la ciutadania plena, aprofundir en la democràcia i incidir en la transformació social.

Per a qui

Un projecte del Prat de Llobregat per al Prat, amb la mirada posada en el nostre planeta

Els ciutadans i ciutadanes del nostre poble són els principals beneficiaris de les accions que portem a terme. Sense deixar de treballar amb projectes de cooperació nacional i internacional que connecten amb els nostres principis i àmbits d’actuació.

No et perdis tota l’actualitat, estigues al dia!